lunes, 21 de diciembre de 2009

Valoració debats

RELIGIÓ A LES ESCOLES. SÍ O NO.

Aquest grup de debat estava compost per:

Nadia Ambroj, Juan Antonio León, Unai González, David Cachot, Isaac Serrano, Laia Castellà, Lídia Iglesias, Sandra Pérez, Sandra Cañete i Irene Ruiz.

Els arguments d’aquest grup han estat molt ben estructurats i organitzats. El tema central ha estat present en tot moment,però en algunes ocasions s’han desviat una mica.

Els contra arguments,com gairebé tots els altres debats,s’han exposat en el moment de respondre les preguntes. En cap moment han repetit arguments,cosa que feia que el debat fos més interessant.

D’altra banda, han fet servir varis exemples, dades del departament d’educació,citacions i preguntes retòriques.

Aspectes d’oratòria:

En aquest aspecte caldria destacar el fet que han utilitzat un registre adient, una bona entonació i un ritme i vocabulari adequat, la qual cosa ha permès que s’expressessin clarament i d’una manera concisa.

Tot i així, han fet bastant ús de la lectura tot els oradors, i per tant, el llenguatge no verbal ha sigut poc representatiu,amb alguna excepció, ja que una oradora es dirigia força al públic.



Aspectes Organitzatius:
Pensem que és un dels pocs grups que ha fet ús de l’espontaneïtat, ja que al inici de les argumentacions s’ha sortejat amb una moneda qui començava, aquest és un aspecte molt original que ens va cridar força l’atenció.

Finalment cal destacar el fet que han controlat molt bé els nervis i s’ha respectat els torns de paraula de cadascun dels integrants dels equips.






ELS NENS DE DIFERENTS EDATS HAN D’ESTAR EN LES MATEIXES AULES? SÍ O NO.

Aquest grup de debat estava compost per:

Sara Torras , Alba Salinero, Sandra Fernández, Regina Beltran, Marta Rodriguez, Anna Merino, Clara Medina, Alba Orna, Laura Hedo i Emma Sáez.

Els arguments han estat sòlids i ben estructurats ;sempre s’han centrat en el tema principal i han exposat contra arguments sobretot en les preguntes i respostes realitzades.

Durant els seus arguments, han fet servir cites de Piagget i han buscat casos pràctics i reals de classes on s’imparteix aquest model de grup- classe.

D’altra banda, han utilitzat preguntes iròniques que afirmaven els seus arguments.

Aspectes d’oratòria

Han utilitzat un registre adequat ja que era una parla formal i amb l’ús d’un ric vocabulari. S’han expressat bé, tot i que en algun moment ,alguna oradora li ha costat bastant més expressar-se.

L’equip en contra es mostrava molt segur ,cosa que es reflectia en el llenguatge no verbal.

Pel que fa a l’entonació, casi sempre ha sigut correcte i han fet poc ús dels apunts. També destaquem el fet que en algunes ocasions hi ha hagut alguna persona que ha utilitzat algun castellanisme.

Aspectes Organitzatius:

Han sigut molt originals ja que han vingut vestides de color vermell i verd respectivament.

S’ha notat una preparació prèvia en el grup, però els nervis han influït negativament a l’exposició. Tampoc han respectat els torns de paraula entre equips ja que han sortit dues noies del mateix equip seguidament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario