-
viernes, 11 de diciembre de 2009
Comparació Billy Elliot amb el Tono de la Enseñanza
BILLY ELLIOT
Comparació entre Billy Elliot i el Tono en la enseñanza.
Al principi del fragment tenim dos similituds amb el tono: en primer lloc, la importància pedagògica de la disciplina, ja que Billy està practicant a casa els passos de ballet que la professora demana a classe amb un alt grau d'autoexigència. I, en segon lloc, també és un exemple de l'esperança que ens donen els nens, ja que malgrat que en Billy caigui, no tira mai la tovallola.
A continuació, un exemple de la necessitat de ser vist i reconegut. Es reflecteix en el moment en el que totes les nenes i el Billy estan practicant exercici i finalment el Billy ho aconsegueix, mentre que les altres no. En aquest moment la mestra no reconeix el seu mèrit, ho farà després en privat. Aquest fet podem relacionar-lo amb un exemple molt significatiu del tono en el que una nena era l'única que havia aprobat un examen i al ser felicitada per la mestra en públic s'avergonyeix de ser la més destacada.
Més tard, observem com l'atmosfera del Billy repercuteix en els seus actes, ja que en aquest moment el seu pare està fent una vaga de treballadors, la qual cosa provoca una relació de tensió entre ells dos. A això se li ha de sumar el fet que el seu germà no tingui feina, que la seva mare hagi mort i la seva àvia no estigui bé mentalment. És a dir, l'atmosfera del Billy és molt negativa però, tot i així, no perd l'esperança, com hem esmentat anteriorment.
En la següent escena se'ns presenten tres exemples en un: de tacte pedagògic, de com comprendre el món de possibilitats del nen i com experimenten els nens la nostra presència. I el cas és el següent: Arriba el seu pare i veu que el seu fill està fent classe de ballet i com no accepta aquesta situació, ja que pensa que el ballet és una activitat per a nenes, crida en Billy d'una manera molt agressiva i provoca que la professora s'indigni.
Tot seguit tornem a presenciar el poder de l'atmosfera en l'entorn del nen. Ja que es produeix una forta discussió entre el fill i el pare a causa que ha descobert que el nen practicava ballet d'amagat. Com a conseqüència el pare li prohibeix assisstir a més classes de ballet. Però com que el nen no ho accepta s'envà a casa de la mestra, perquè per a ell és un gran suport i la presència d'ella l'implica confiança.
L'últim cas que observem en el fragment és quan la mestra li proposa a en Billy que li planti cara al seu pare, però ell no ho té clar. Aquest fet el podem relacionar amb la indulgència que tenen els nens per naturalesa ja que malgrat tot el que li ha fet el seu pare, ell se l'estima.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario