lunes, 14 de diciembre de 2009

ESCOLA SIGNIFICATIVA : CEIP DOLORS MONSERDÀ

CEIP DOLORS MONSERDÀ

INFORME DELS ASPECTES MÉS DESTACATS DE L’ESCOLA:
El Ceip Dolors Monserdà-Santapau és una escola pública d’educació infantil i primària (de 3 a 12 anys) i com a tal, és laica i catalana. És de dues línies i consta de:
- 6 aules de parvulari, de P3 a P5
-13 aules de primària de 1r fins a 6è (actualment hi ha 3 aules de 4t.)
L’horari lectiu d’aquest curs és de ¾ de 9 del matí a 1 del migdia i de 3 a ¾ de 5 de la tarda.
Projecte Educatiu: l’escola és defineix com una entitat que es posiciona en relació amb els valors democràtics, respectuosa amb el medi ambient, oberta al coneixement i on els alumnes se senten acollits i estimats. Les activitats es realitzen en un marc de tolerància i respecte, i no són mai discriminatòries ni per raó de sexe, ni en funció de l’entorn social i cultural dels alumnes.
Projectes de l’escola: L’escola s’obre cap el coneixement de diferents realitats i cultures, intercanvia experiències pedagògiques, participa en projectes de cooperació, treballa en la millora del medi ambient i sostenibilitat i incorpora les TIC (noves tecnologies i mitjans audiovisuals).

- Pla d'Autonomia de Centre (PAC)
Aquest projecte, aprovat pel Departament d'Educació, pretén confegir en una línia d’escola els diferents projectes engegats, per tal d’aconseguir que l’alumnat al final de la seva escolaritat s’hagi format com a persona i hagi assolit les competències bàsiques necessàries per incorporar-se a les següents etapes educatives. A més ,aquest projecte comportarà uns recursos econòmics i de personal pel centre.
-Projecte de llengües estrangeres
Aquest projecte pretén aconseguir que les llengües que es treballen a l’escola tinguin un ús i una intenció comunicativa i d'Ensenyament - aprenentatge. Es comença la llengua anglesa a partir de P4 dins de l’horari lectiu. Està previst que a partir del proper curs es comenci algun aspecte d’alguna àrea a primària en llengua anglesa. Cada classe des de 3r fins a 6è té una hora setmanal de conversa amb una mestra nativa.

- Projecte de filosofia
Aquest projecte s’inicia a educació infantil i es continua treballant a primària. Té com a principal objectiu desenvolupar la capacitat de pensar i ampliar l’esperit crític.
- Atenció a la diversitat - Escolaritat compartida
L’escola acull a temps parcial alumnes amb necessitats educatives greus i permanents procedents de centre específics d'educació especial de la nostra zona educativa. Des del curs 2007/2008 es va dotar a l’escola d’una USEE (Unitat de suport a l'Educació Especial) Per aquest motiu la plantilla s’ha ampliat amb una mestra més d’educació Especial i una educadora d'Educació Especial.
- Escola associada a la UNESCO
L’escola forma part d’una xarxa internacional de relacions amb escoles d’arreu del món, amb la finalitat de treballar l’educació per la pau, els drets humans, el respecte al medi ambient i la interculturalitat.
-Biblioteca
Aquest projecte pretén potenciar l’afició a la lectura de l’alumnat i dinamitzar l’ús de la biblioteca escolar per part de tota la comunitat educativa. També pretén informatitzar-la i convertir-la en mediateca.
- Projecte de medi ambient i sostenibilitat. Escola Verda i Agenda 21.Aquest projecte promou accions concretes de millora en relació al medi ambient i sostenibilitat en el nostre entorn immediat.

Relació amb les famílies:
Es manté regularment la relació amb les famílies. Abans de començar el curs els tutors tenen una entrevista individual amb les famílies dels alumnes nous. A principi de curs es fa una reunió general informativa per a totes les famílies, per a comentar aspectes organitzatius, pedagògics i generals del centre. Seguidament es realitzen les reunions per nivells, en les que el tutor/a informa sobre temes concrets del grup. Durant tot el curs hi ha la possibilitat de tenir entrevistes amb els/les tutors/es les vegades que es cregui convenient. Com a mínim es fa una entrevista amb cada família. La comunicació diària amb les famílies es fa mitjançant l’agenda escolar.





VALORACIÓ:

La visita a l’escola CEIP Dolors Monserdà va ser molt gratificant. Des del primer minut ens van atendre amb un gran afecte i ens van explicar tot allò que fa d’aquesta escola, una escola significativa.
Ens van deixar entrar a les aules i visitar tots i cadascun dels indrets de l’escola; des de l’edifici d’infantil fins al de primària.
Ens van anar explicant cadascun dels projectes de l’escola i va ser molt interessant el fet d’endinsar-nos una mica més en el cor de l’escola.

Realment va ser una sortida que ens ha obert els ulls una mica més al món en que en uns anys ens hi podrem trobar. En definitiva,va ser una experiència molt emprenedora i la qual m’ha aportat moltes visions sobre el camp de l’educació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario