lunes, 14 de diciembre de 2009

Importància de treballar el llenguatge audiovisual


A classe de COED, vem veure un reportatge el qual tractava sobre la importància de treballar el llenguatge audiovisual. Doncs bé, aquí penjo els apunts que vaig extreure'n, espero que serveixen de gran ajuda!

En la TV i en el cine la imatge és universal, ja que tots sabem entendre'l.La imatge té un codi universal.Hi han moltes coses que a simple vista no les apreciem però que hi són (moviments de càmara,llum,intencionalitat..)
Requereix un entrenament per saber-ho veure, més enllà del que nosaltres veiem a simple vista.
Una bona audiència ha de tenir una bona visió tenint en compte tot l'anterior.

Educació amb mitjans:
En cada context canvia (territori,temps,etc.).Hi han dos factors principals en l'educació:l'escola i la familia, i en un tercer pla, els mitjans de comunicació.
La relació amb la TV,està mediada per l'escola i la familia(control).
Fa falta responsabilitat, per part de dos institucions(en el fet d'educar): el que fem i no fem amb la familia i l'escola estarà indirectament relacionada amb l'ús i l'intenció que tinguin els nens amb la Tv.(Fem el que fem tindrà incidència en com interactuem amb els nens i els mitjans).
Ex: uns pares que passen dels seus fills, implicant així que els nens donguin massa importància a l'ús de la TV.
Els medis de comunicació tenen una responsabilitat sobre l'educació ja que tenen un efecte educatiu sobre els nens que la veuen, ja que ells recíprocament estan influenciats amb el que veuen.
Tot el que veiem en la pantalla provoca diveres actituds.

Educació amb mitjans ---> iniciativa educativa?
L'escola està bé que utilitzi mitjans de comunicació, però amb un bon ús.
Tot el que és imatge, és complementàri a la paraula del mestre.Els nens cada cop abusen més de l'ordenador ,internet...deixant de banda els textos escrits,llegir,etc.Per tant, no és una perspectiva pedagògica adequada.
-Integrar en l'educació tradicional mitjans de comunicació.S'ha de fer una pedagogía de cada mitjà de comunicació--> treure'n el màxim profit.
Hem de tenir una sèrie de competències per saber interactuar amb els medis visuals/digitals.
Les noves generacions s'adopten millor,ments més obertes per rebre informació,genèticament són productes de més avenços,etc.

Conclusió:

Ser conscients que sempre que hi ha una càmera, no sempre és la realitat, sinó que la "realitat" que els que hi han darrera de la càmera.
Això passa perque la imatge és universal---> la gent no és del tot conscient del que veu.
Com a adults (pares/professors) hem de mediar, ja que els nens reben directament el que veuen i per tant, hem d'intentar de que amb els temps vagin sent més autònoms perquè interpretin millor les imatges.

No hay comentarios:

Publicar un comentario